מתוך קבוצת הוואטסאפ השקטה והחריפה – קריאייטיב פיד. הביקורות מהללות: "מאז שהצטרפתי, אני בפנים!"
איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם ב-2025?
כדי שתוכלו להסביר ללקוח (או לעצמכם) ״למה הרילסים שלי לא עוברים את ה-200 צפיות?״
אינסטגרם לא משתמשת באלגוריתם (או אלגו בקיצור) אחד — אלא בכמה, שכל אחד אחראי לחלק אחר בפלטפורמה:
הפיד, הסטוריז, הרילס וה-Explore.
כל אחד מהם מתנהל כמו ראש ועדת קבלה עצמאי, ויש לו קריטריונים שונים.
📲 קודם כל: הסלקטור בכניסה למועדון
האלגו סורק את הפוסט (וכשאני אומר פוסט הכוונה היא לתמונה / רילס / קרוסלה) שלכם ובודק שהוא לא פוגעני, לא ספאם, לא סקאם, אין לו ווטרמארק של טיקטוק או קאפקט ובקיצור — שהוא עומד בסטנדרטים מינימליים ואפשר לתת לו לרוץ.
👀 שלב החשיפה הראשונית: פיילוט ל-20% מהעוקבים
בהנחה שעברתם את הבדיקה של הסלקטור, האלגוריתם חושף את הפוסט לקבוצה קטנה של עוקבים — בדרך כלל 20%.
עכשיו נבחנים "הסיגנלים" – תגובות המשתמשים לפוסט. יש 2 סוגים:
✅ סיגנלים טובים:
• נכנסו לפרופיל
• עשו שיתוף, שמירה, תגובה, לייק
• צפו בפוסט במשך כמה שניות או לחצו "ראה עוד"
• צפייה חוזרת (בגלל זה יש המון סרטונים של שניות בודדות)
(תמשיכו לקרוא כדי לגלות מה הסיגנל הכי חזק היום)
❌ סיגנלים רעים:
• מתעלמים
• מדווחים על הפוסט
• מסמנים "לא מעניין"
• ובקיצור, לא יוצרים אינטרקציה חיובית
קיבלתם יותר סיגנלים טובים? האלגוריתם מבין שיש כאן תוכן מעניין ומגדיל חשיפה לעוקבים נוספים, ואז — גם לקהל שלא מכיר אותך בכלל.
אבל,
אם העוקבים מדפדפים הלאה, מדווחים, או פשוט מתעלמים ולא יוצרים אינגייג'מנט (מילה מעצבנת) — האלגוריתם מפסיק לדחוף את הפוסט. באסה.
🔁 סיגנלים טובים = חשיפה אורגנית = צמיחה
אם הפוסט מקבל סיגנלים טובים אצל 20% מהעוקבים, הוא יופיע לעוקבים נוספים.
יצליח גם אצל שאר ה-80%? ברכות, הפוסט שלכם יוצג גם בפיד של לא-עוקבים, דרך דף הבית והאקספלור (זכוכית מגדלת).
אם אתם יוצרי תוכן, קופירייטר, בעלי חנות אי-קומרס או מנהלי סושיאל — זה בדיוק המקום שבו כדאי להשקיע: להבין מה יגרום למישהו להתעכב על התוכן, לשלוח אותו ב-DM לחבר/ה, לשמור אותו לפעם הבאה.
🧠 מה האלגוריתם באמת מנסה להבין?
הוא לא שונא אתכם ואין קונספירציה לנסות לגרום לכם לעשות בוסטים.
לאלגו אכפת מדבר אחד פשוט:
"האם אנשים יאהבו לצפות בזה (או לפחות יעשו פעולות כמו תגובה, לייק, שמירה)?"
ובשביל זה הוא בוחן דברים כמו:
- היסטוריית הקשר בינך לבין הצופה — האם הייתה אינטראקציה בעבר?
- מידע על הפוסט — באיזו שעה עלה? כמה מהר הגיעו הלייקים? האם יש תגובות איכותיות (לא רק אימוג'ים)?
- העוקבים בעצמם — האם הצופה אוהבת תוכן דומה?
והכי חשוב: מה הסיכוי שהמשתמש יעשה פעולה?
ההבדלים בין האלגוריתמים השונים באינסטגרם:
🏠 הפיד
- "עמוד הבית", מה שרואים כשנכנסים לאינסטגרם
- שם האלגוריתם משקלל את מה ואת מי שאותו משתמש ספציפי אוהב לראות
- פוסטים שמייצרים תגובות במהירות, שמירות ושיתופים – עולים למעלה ומופיעים ראשונים
🎬 רילס
- התוכן שרוב משתמשי האינסטגרם צורכים ולכן בתכלס הכי מומלץ להגדלת חשיפה
- מתאים לתוכן קצר (אבל לא רק), מושך, ויזואלי. אם נשלח ב-DM או נשמר — שיחקתם אותה
- אגב, שיתופים ב-DM נחשבים לסיגנל הכי חזק היום (תודה לאדם מוסרי מנכ"ל אינסטגרם על הטיפ)
🔍 Explore
- ממלכת החשיפה לקהל חדש
- אם הפוסט שלכם מקבל סיגנלים טובים במהירות — יש סיכוי שהוא יופיע כאן אצל אנשים שהאלגו חושב שיתעניינו בו
📖 סטוריז
- מי שצופה בסטוריז שלך, מגיב, לוחץ על מדבקות – יראה אותך שוב בין הסטוריז ראשונים
- פחות מקום לצמיחה, יותר לבנייה של קהילה ויצירת קשר עם העוקבים הנוכחיים
✍️ מה כן לעשות?
• שלבו אודיו ומוזיקה טרנדית — במיוחד ברילס אבל גם בפוסטים רגילים
• הפכו תגובות על פוסטים לסטוריז. לחיצה ארוכה על התגובה תראה לכם את האופציה
• קרוסלות זה טוב כי הן נחשפות כמה פעמים. נסו לקחת פיסת תוכן ולפרק אותה לקרוסלה
• שמרו על ויזואל איכותי — תמונה או וידאו באיכות גבוהה, בלי חיתוכים מוזרים, בלי טשטושים
• תגוונו בסוג הפוסטים — תמונות, סטוריז, רילסים — תנו לאלגוריתמים לאכול מכל אבות המזון
• תסתכלו באינסייטס כדי לקבל פידבק — תראו איזה תוכן עבד ומה לא, ונסו לייצר עוד כמוהו וגם לנסות לשים אותו קצת בממומן
⚠️ מה לא לעשות?
• לא לשים קישור בגוף הפוסט, רק בתגובות ועדיף בביו
• לא להציף פוסטים אחד אחרי השני. זה חונק את האלגוריתם
• לא להשתמש בלוגואים של אפליקציות אחרות (טיקטוק למשל). זה מקטין חשיפה
• לא להסתמך רק על האשטגים — הם כבר פחות משפיעים. במקום זה תכתבו בתיאור טקסט עם מילות מפתח



