איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם ב-2025?

תמונה של קו
איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם ב-2025
אושר זלמן - קופירייטר אנושי, בשר ודם

אושר זלמן

קופירייטר אנושי, סטוריטלר עסקי, מכור לטחינה, עוזר לאנשים (ועסקים) טובים באמצעות מילים.

רגע, יש פה עוד פוסטים:

מתוך קבוצת הוואטסאפ השקטה והחריפה – קריאייטיב פיד. הביקורות מהללות: "מאז שהצטרפתי, אני בפנים!"

 


 

איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם ב-2025?

כדי שתוכלו להסביר ללקוח (או לעצמכם) ״למה הרילסים שלי לא עוברים את ה-200 צפיות?״

 

איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם

 

אינסטגרם לא משתמשת באלגוריתם (או אלגו בקיצור) אחד — אלא בכמה, שכל אחד אחראי לחלק אחר בפלטפורמה:

הפיד, הסטוריז, הרילס וה-Explore.

כל אחד מהם מתנהל כמו ראש ועדת קבלה עצמאי, ויש לו קריטריונים שונים.

 

 

📲 קודם כל: הסלקטור בכניסה למועדון

האלגו סורק את הפוסט (וכשאני אומר פוסט הכוונה היא לתמונה / רילס / קרוסלה) שלכם ובודק שהוא לא פוגעני, לא ספאם, לא סקאם, אין לו ווטרמארק של טיקטוק או קאפקט ובקיצור — שהוא עומד בסטנדרטים מינימליים ואפשר לתת לו לרוץ.

 

 

👀 שלב החשיפה הראשונית: פיילוט ל-20% מהעוקבים

בהנחה שעברתם את הבדיקה של הסלקטור, האלגוריתם חושף את הפוסט לקבוצה קטנה של עוקבים — בדרך כלל 20%.

עכשיו נבחנים "הסיגנלים" – תגובות המשתמשים לפוסט. יש 2 סוגים:

 

✅ סיגנלים טובים:

• נכנסו לפרופיל

• עשו שיתוף, שמירה, תגובה, לייק

• צפו בפוסט במשך כמה שניות או לחצו "ראה עוד"

• צפייה חוזרת (בגלל זה יש המון סרטונים של שניות בודדות)

 

(תמשיכו לקרוא כדי לגלות מה הסיגנל הכי חזק היום)

 

❌ סיגנלים רעים:

• מתעלמים

• מדווחים על הפוסט

• מסמנים "לא מעניין"

• ובקיצור, לא יוצרים אינטרקציה חיובית

 

קיבלתם יותר סיגנלים טובים? האלגוריתם מבין שיש כאן תוכן מעניין ומגדיל חשיפה לעוקבים נוספים, ואז — גם לקהל שלא מכיר אותך בכלל.

אבל,

אם העוקבים מדפדפים הלאה, מדווחים, או פשוט מתעלמים ולא יוצרים אינגייג'מנט (מילה מעצבנת) — האלגוריתם מפסיק לדחוף את הפוסט. באסה.

 

 

🔁 סיגנלים טובים = חשיפה אורגנית = צמיחה

אם הפוסט מקבל סיגנלים טובים אצל 20% מהעוקבים, הוא יופיע לעוקבים נוספים.

יצליח גם אצל שאר ה-80%? ברכות, הפוסט שלכם יוצג גם בפיד של לא-עוקבים, דרך דף הבית והאקספלור (זכוכית מגדלת).

אם אתם יוצרי תוכן, קופירייטר, בעלי חנות אי-קומרס או מנהלי סושיאל — זה בדיוק המקום שבו כדאי להשקיע: להבין מה יגרום למישהו להתעכב על התוכן, לשלוח אותו ב-DM לחבר/ה, לשמור אותו לפעם הבאה.

 

 

🧠 מה האלגוריתם באמת מנסה להבין?

הוא לא שונא אתכם ואין קונספירציה לנסות לגרום לכם לעשות בוסטים.

לאלגו אכפת מדבר אחד פשוט:

"האם אנשים יאהבו לצפות בזה (או לפחות יעשו פעולות כמו תגובה, לייק, שמירה)?"

ובשביל זה הוא בוחן דברים כמו:

  • היסטוריית הקשר בינך לבין הצופה — האם הייתה אינטראקציה בעבר?
  • מידע על הפוסט — באיזו שעה עלה? כמה מהר הגיעו הלייקים? האם יש תגובות איכותיות (לא רק אימוג'ים)?
  • העוקבים בעצמם — האם הצופה אוהבת תוכן דומה?

והכי חשוב: מה הסיכוי שהמשתמש יעשה פעולה?

 

 

ההבדלים בין האלגוריתמים השונים באינסטגרם:

 

🏠 הפיד

  • "עמוד הבית", מה שרואים כשנכנסים לאינסטגרם
  • שם האלגוריתם משקלל את מה ואת מי שאותו משתמש ספציפי אוהב לראות
  • פוסטים שמייצרים תגובות במהירות, שמירות ושיתופים – עולים למעלה ומופיעים ראשונים

 

🎬 רילס

  • התוכן שרוב משתמשי האינסטגרם צורכים ולכן בתכלס הכי מומלץ להגדלת חשיפה
  • מתאים לתוכן קצר (אבל לא רק), מושך, ויזואלי. אם נשלח ב-DM או נשמר — שיחקתם אותה
  • אגב, שיתופים ב-DM נחשבים לסיגנל הכי חזק היום (תודה לאדם מוסרי מנכ"ל אינסטגרם על הטיפ)

 

🔍 Explore

  • ממלכת החשיפה לקהל חדש
  • אם הפוסט שלכם מקבל סיגנלים טובים במהירות — יש סיכוי שהוא יופיע כאן אצל אנשים שהאלגו חושב שיתעניינו בו

 

📖 סטוריז

  • מי שצופה בסטוריז שלך, מגיב, לוחץ על מדבקות – יראה אותך שוב בין הסטוריז ראשונים
  • פחות מקום לצמיחה, יותר לבנייה של קהילה ויצירת קשר עם העוקבים הנוכחיים

 

✍️ מה כן לעשות?

• שלבו אודיו ומוזיקה טרנדית — במיוחד ברילס אבל גם בפוסטים רגילים

• הפכו תגובות על פוסטים לסטוריז. לחיצה ארוכה על התגובה תראה לכם את האופציה

• קרוסלות זה טוב כי הן נחשפות כמה פעמים. נסו לקחת פיסת תוכן ולפרק אותה לקרוסלה

• שמרו על ויזואל איכותי — תמונה או וידאו באיכות גבוהה, בלי חיתוכים מוזרים, בלי טשטושים

• תגוונו בסוג הפוסטים — תמונות, סטוריז, רילסים — תנו לאלגוריתמים לאכול מכל אבות המזון

• תסתכלו באינסייטס כדי לקבל פידבק — תראו איזה תוכן עבד ומה לא, ונסו לייצר עוד כמוהו וגם לנסות לשים אותו קצת בממומן

 

⚠️ מה לא לעשות?

• לא לשים קישור בגוף הפוסט, רק בתגובות ועדיף בביו

• לא להציף פוסטים אחד אחרי השני. זה חונק את האלגוריתם

• לא להשתמש בלוגואים של אפליקציות אחרות (טיקטוק למשל). זה מקטין חשיפה

• לא להסתמך רק על האשטגים — הם כבר פחות משפיעים. במקום זה תכתבו בתיאור טקסט עם מילות מפתח

 

 

🤝 ואם הפוסט הזה נתן לך ערך…

מזמין אותך לקבוצת הוואטסאפ שלי "קריאייטיב פיד" המקום שבו שיווק, פרסום וקריאייטיב מתערבבים לקוקטייל מרוכז של השראה ופרקטיקה.

מחקרים מצאו ששיתוף הפוסט גורם ליותר אנשים לקרוא אותו:

תוכן עניינים

קריאייטיב פיד היא קבוצת וואטסאפ שקטה עם 2 פוסטים בשבוע מעולם הקריאייטיב שיעזרו לכם לשווק בצורה חכמה ויצירתית יותר.

רק תוכן איכותי, בלי בלבולי מוח.

לחצו כאן להצטרפות »

✅נרשמת בהצלחה לניוזלטר

אני הולך לשלוח לך דברים טובים שיעזרו לך לשווק, לפרסם ולכתוב בצורה אפקטיבית.

לא לשכוח להעביר אותי מתיקיית קידום מכירות / ספאם לתיקייה הראשית.

העברת מייל לתיקייה ראשית

נתראה בשמחות 😉