למה אתם כאן?
כנראה כי אתם מחפשים מישהו שיכתוב עבורכם משהו, ואתם רוצים לדעת אם אני (אושר זלמן) הבן אדם המתאים עבורכם.
זה מזכיר קצת דייט ראשון — אתם יושבים מול מישהו שאתם לא מכירים ומנסים להבין אם הצד השני באותו ראש כמו שלכם, או שמדובר ברוצח סדרתי עם פטיש לבתי שחי.
זה קצת לא פייר, כי אני לא יכול לבחון אתכם בחזרה. אבל אני בכל זאת אנסה לעשות רושם טוב, ולקוות שאין לי פטרוזיליה בשיניים.
אושר זלמן, בן 29 מאילת.
מעדיף קפה על תה, כדורגל על כדורסל ואנשים ששמים דאודורנט על פני כאלה שלא.
סובל מבעיה חמורה שגורמת לי לקרוא כל דבר שאני נתקל בו — מודעות אבל, פליירים של פיצריות, החוברת על הקרינה הבלתי מייננת שמגיעה עם הסמארטפון.
התחלתי עם הקופירייטינג והקריאייטיב בשנת 2020 פשוט בגלל שאני אוהב את זה.
הכסף, הבחורות והתהילה הם רק הבונוס.
הרבה שנים לא האמנתי שאני יכול להתפרנס מכתיבה עד שיום אחד חבר שלי תפס אותי והתחיל לצרוח עליי: "אתה לא יכול להמשיך ככה! אתה חייב להפסיק עם כל השיט ולהתחיל לכתוב!".
עד היום אני לא יודע אם הוא באמת התכוון לזה, או שאלה היו תופעות הלוואי של הפטריות.
בכל מקרה, התחלתי לכתוב כל מה שהציעו לי — פוסטים לסושיאל של מורה לריקוד על עמוד, מאמרים על משחקים סקסיים למסיבת רווקות, דפי מכירה לתכשיטים שאף אחד לא יקנה, ולצעצועים שאף ילד לא ישבור.
לאט לאט השתפרתי, ולקוחות התחילו להמליץ עליי, ולא בגלל העיניים היפות שלי.
עבדתי על פרויקטים גדולים ומשעממים ועל פרויקטים קטנים ומרתקים.
התגלגלתי וצברתי לקוחות, ניסיון, וכאבים בגב התחתון.
היום אני עובד בסוכנות הדיגיטל די.בי גרופ כאיש קריאייטיב, אבל ממשיך כקופי פרילנסר, יש חשבונות לשלם.
לקוחות שכתבתי להם אומרים שאחרי שעבדו איתי, אי אפשר לעבוד עם אף אחד אחר.
"לא כותבים קופי. מרכיבים קופי."
“Copy is not written. Copy is assembled.”
Eugene Schwartz
"כשאני כותב פרסומת, אני לא רוצה שתגיד לי שהיא "יצירתית" בעינייך.
אני רוצה שתרגיש שהיא כל כך מעניינת, שתקנה את המוצר".
“When I write an advertisement, I don’t want you to tell me that you find it ‘creative.’
I want you to find it so interesting that you buy the product.”
David Ogilvy
"הנה הדבר היחיד שאתה מוכר, לא משנה באיזה עסק אתה ומה אתה מוכר:
אתה מוכר ללקוחות הפוטנציאליים שלך גרסה טובה יותר של עצמם."
“Here’s the only thing you’re selling, no matter what business you’re in and what you ship: you’re selling your prospects a better version of themselves.”
Joanna Wiebe
עוד פרטים עליי, חלקם רלוונטים יותר וחלקם קצת פחות:
- כותב בעברית ובאנגלית ברמה טובה מאוד, מגמגם בצרפתית בצורה מביכה מאוד.
- אני יודע גם לכתוב ברצינות. ההומור משמש לי כמנגנון הגנה מפני אנשים שאומרים שאני לבן כמו שלד ששפכו עליו טחינה.
- סטודנט לניהול באוניברסיטה הפתוחה. זה באמת תואר שפותח דלתות: אפשר להתקבל איתו לעבודה כמלצר, בל-בוי ואפילו נהג מלגזה.
- יש לי חברה, קוראים לה שיבת ויש לה לב ענק. היא סובלת את כל השטויות וההצקות שלי, כמו כל הפעמים שהיא ביקשה ממני למזוג לה סודה ועניתי לה "אבל זה סוד, אה?".
- בעבר זכיתי במקום הראשון בארץ בקופירייטינג, סריגה, ושקרים כפייתיים.
לאן אתם ממשיכים מפה?
יש לכם שתי אפשרויות:
או שתמשיכו הלאה ותחזרו למציאות הרגילה והאפורה. הכל יהיה אותו הדבר.
או שתשלחו לי הודעה, נתחיל לעבוד ביחד, ואתם אשכרה תצליחו במה שרציתם להצליח בו.
קריאייטיב פיד🎨🧠
היא קבוצת וואטסאפ שמעניקה לבעלי עסקים ולאנשי שיווק כלים וידע כדי לשווק ולפרסם בצורה מעניינת ומעוררת השראה.
בקבוצה אני מעלה בערך פעם בשבוע טיפים וכלים פרקטיים לשיווק יצירתי, כתיבה שיווקית, פרסום, בינה מלאכותית, קריאייטיב, גרפיקה ועוד נושאים שיהפכו אתכם למשווקים טובים יותר.
אם אתם רוצים ללמוד ולהתפתח בתחום השיווק, הכתיבה והיצירתיות, מוזמנים להצטרף כבר עכשיו:
https://bit.ly/creative-feed