אושר זלמן — קופירייטר

קופירייטר

אז מה זה בעצם קופירייטר?

מילון אבן שושן מגדיר קופירייטר כ… סתם, לא באמת.

קופירייטר הוא מי שמשתמש במילים כדי למכור.

כשאני אומר למכור, באופן טבעי חושבים על למכור מוצר או שירות, אבל זה לא חייב להיות אחד מאלה.

קופירייטר יכול למכור גם רעיון, כמו "בואו נזמין פיצה, עוד מעט פסח ויהיו רק פיצות מגעילות כשרות לפסח".

הוא יכול למכור את עצמו, אם הוא אומר למישהי "אני אדבר איתך אחרי שאסיים את ההתנדבות השבועית שלי במקלט לגורי כלבים יתומים".

בקיצור — קופי (קופירייטינג) זה להעביר מסר באופן שיגרום למי שנחשף אליו להגיב בצורה הרצויה.

החל מלהזמין פיצה ועד לענות "בוא אליי כשתסיים את ההתנדבות, אני לבד בבית".

קופירייטר אנושי בשר ודם

קופירייטר כתיבה שיווקית הוא ביטוי שאני כותב פה כדי שימצאו אותי, אבל הוא גם מה שאנשים בדרך כלל חושבים עליו כשהם רוצים מישהו שינסח להם את המילים בדרך הנכונה.

קפה טוב עוזר לכתוב טוב

קפה טוב עוזר לכתוב טוב.

מכירים את המסעדה שמבשלת עם "חומרי הגלם הטובים ביותר", את הצימר ש"מעניק חוויה ייחודית" או על חברה שאצלה "השירות והאמינות מעל הכל"?

כל אלה הם בעיניי דוגמאות לקופירייטינג גרוע.

הבעיה עם המשפטים הגנריים האלה (חוץ מהעובדה שהם חרושים, משעממים ויותר שחוקים מהמקשים במקלדת שלי), הוא שהם לא מוכרים.

הם לא עושים חשק לסגור שולחן, לישון בצימר או להשאיר פרטים.

הם תפלים, לא מעוררים רגש ומי שקורא אותם נשאר אדיש יותר ממתי כספי על ואליום.

קופירייטר טוב יודע למכור. הוא יודע להשתמש במילים הנכונות כדי לעורר את הרגש ולגרום לקוראים לעשות את הפעולה הרצויה.

בגלל שיש לי שכר דירה לשלם אני אכתוב פה עוד ביטויים שאנשים מחפשים בגוגל כמו קופירייטר דיגיטל, קופירייטר לעסק, וכתיבת תוכן לאתרים וכתיבת תוכן שיווקי.

מה בתכלס גורם לאנשים לקנות? אנשים יקנו ממך בשביל שהם יוכלו… 

  • להרוויח כסף

  • לחסוך כסף

  • לחסוך זמן

  • להימנע ממאמץ

  • להימנע מכאב פיזי או מנטלי

  • להשיג יותר נוחות

  • להשיג יותר ניקיון, היגיינה או אסתטיקה (כדי להנות מבריאות טובה יותר)

  • לזכות בשבחים

  • להרגיש אהובים יותר

  • להגדיל את הפופולריות או הסטטוס החברתי שלהם

 זה הלחם והחמאה של הקופירייטר.

קופירייטינג עוזר לך לממש את המטרות שלך
אושר זלמן — קופירייטר וכותב תוכן
אושר זלמן — קופירייטר בשר ודם

במה שונה קופירייטינג מכתיבה רגילה?

הכוונה.

קופירייטינג מוביל מישהו לנקוט בפעולה מסוימת. זה יכול להיות ללחוץ על כפתור, לקנות מוצר, למלא טופס, להצטרף לעמותה, לנסות משהו חדש או להוציא שיחת טלפון.

כשחושבים על זה ככה, מבינים שקופי נמצא בכל מקום.

פוסט בבלוג זה קופירייטינג.
מודעה בפייסבוק זה קופירייטינג.
מייל ללקוח מתעניין זה קופירייטינג.

אפילו ממים הם קופירייטינג אם אתם עושים את זה נכון.

אם אתם יוצרים תוכן והכוונה שלכם היא לגרום למישהו ללחוץ על קישור, לעבור לדף מסוים, לבקש מידע, למלא טופס, להצטרף, לבקש שיתקשרו אליו...

ברכותיי, אתם כותבים קופי.

✅נרשמת בהצלחה לזלמניוזלטר

אני הולך לשלוח לך דברים טובים שיעזרו לך לשווק, לפרסם ולכתוב בצורה אפקטיבית.

לא לשכוח להעביר אותי מתיקיית קידום מכירות / ספאם לתיקייה הראשית.

העברת מייל לתיקייה ראשית

נתראה בשמחות 😉