איך שדה תעופה נטוש הפך אותי למשווק טוב יותר

תמונה של קו
איך שדה תעופה נטוש הפך אותי למשווק טוב יותר (כוחו של הדדליין)
אושר זלמן - קופירייטר אנושי, בשר ודם

אושר זלמן

קופירייטר אנושי, סטוריטלר עסקי, מכור לטחינה, עוזר לאנשים (ועסקים) טובים באמצעות מילים.

רגע, יש פה עוד פוסטים:

שנים עשיתי את הטעות הזאת.
וכנראה שגם אתם עושים אותה.

אבל רגע לפני שנגיע אליה, סיפור קטן:

 

אני גר באילת כבר 31 שנה (ואני כנראה האילתי הכי לבן שתפגשו).
אם ביקרתם פה פעם, אתם בטח זוכרים שהיה שדה תעופה באמצע העיר.
אבל לפני כמה שנים החליטו לפנות אותו ולבנות במקומו - כמה מפתיע - נדל"ן.

 

במשך תקופה ארוכה אפשר היה לבוא ולבקר בו לפני שהורסים אותו לגמרי.
וואלה, לא באתי.
מה כבר יש לראות? כמה בניינים ומסלול אספלט?

 

אבל יום אחד, נסעתי באוטו, והשדרן ברדיו אמר:
"ביום ראשון הורסים את השדה הישן. הסופ"ש הקרוב זו ההזדמנות האחרונה לבקר בו."

 

ופתאום,
הייתי חייב ללכת.
מקופירייטר ציני שלא מתרגש מכלום,
הפכתי לאיש מוזר שמחפש מישהו שיבוא איתו לסיבוב פרידה בשדה תעופה נטוש.

 

אם הייתי גאון,
ישר הייתי מבין מה קרה פה.
אבל אני לא.
בגלל זה לקח לי יותר משנה כדי לקלוט:

 

הסיבה שהלכתי היא רק בגלל שהיה דדליין.
דד־ליין ברור, סופי, נוקב:
זה הסופ"ש האחרון.
לא תבוא עכשיו - נגמר. זה נאו אור נבר.

 

וככה נפל לי האסימון השיווקי.
"אני חייב לתת תאריך סיום כשאני עושה מבצע".

כי בדיוק כמו שאני לא הלכתי להיפרד מהשדה עד שאמרו לי שזה הסופ"ש האחרון,
גם הלקוחות לא זזים עד שיש להם תאריך סיום מול העיניים.
הם מרגישים שיש להם את כל הזמן שבעולם, מה שגורם להם לדחות את ההחלטה ובסוף לא לקנות.

 

רציתי להיות בטוח אז גם הלכתי לבדוק מחקרים בנושא,
וגיליתי שהוכח שמבצע מוגבל בזמן מביא יותר רכישות, בעיקר בזכות אפקט הפומו ("אולי אפספס") ועקרון המחסור ("אם לא אקנה עכשיו, זה ייעלם").​

(מחקר 1 | מחקר 2)

 

אז הנה השורה התחתונה:
מהיום, כל פעם שאתם עושים מבצע, הוא מגיע יחד עם תאריך סיום חד וברור.

תמיד תמיד תמיד בלי יוצא מן הכלל.

(וזה לא מעניין אותי אם אתם חושבים ש"עליי זה לא עובד" - כי זה כן עובד על בני התמותה הרגילים)

 

כשאין דדליין, אנחנו בצ'יל, והחלטות נמרחות.
אבל ברגע שיש - אנחנו מרגישים צורך לפעול, החלטות מתקבלות וכרטיסי אשראי נשלפים.

הטריגר של דדליין שיוצר תחושת דחיפות הוא רק אחד מתוך 20 הטריגרים הפסיכולוגיים שגורמים לאנשים לקנות.
אני מפרק אותו ואת שאר ה-19 במדריך קצר וחדש שנקרא "טריגר מאסטר".

מוזמנים להצטרף ליותר מ-800 חברות וחברים בקבוצת הוואטסאפ קריאייטיב פיד ולא לפספס אותו כשהוא יוצא.

(וואטסאפ מגבילים את מספר החברים ל-1,024 אז יכול להיות שהקבוצה כבר תהיה מלאה... סורי)

https://chat.whatsapp.com/JQBrnyG7L348ZhWH94CKft

 

מחקרים מצאו ששיתוף הפוסט גורם ליותר אנשים לקרוא אותו:

תוכן עניינים

קריאייטיב פיד היא קבוצת וואטסאפ שקטה עם 2 פוסטים בשבוע מעולם הקריאייטיב שיעזרו לכם לשווק בצורה חכמה ויצירתית יותר.

רק תוכן איכותי, בלי בלבולי מוח.

לחצו כאן להצטרפות »

✅נרשמת בהצלחה לניוזלטר

אני הולך לשלוח לך דברים טובים שיעזרו לך לשווק, לפרסם ולכתוב בצורה אפקטיבית.

לא לשכוח להעביר אותי מתיקיית קידום מכירות / ספאם לתיקייה הראשית.

העברת מייל לתיקייה ראשית

נתראה בשמחות 😉