כתיבת עמוד אודות אישי
אודות ה"אודות"
כתוב בלשון זכר אבל פונה גם למין היפה
זה יכול לקרות בראיון עבודה, בדייט, לפעמים סתם ככה בשיחה סקרנית בין אנשים חדשים זה לזה.
ללא הכנה מוקדמת, המשפט נזרק לאוויר:
ספר לי על עצמך...
יש מצב שתרגיש נבוך לדבר על עצמך, במיוחד אם זה מול אנשים שאתה לא מכיר.
יש מי שיזייף ביטחון. יש מי שידקלם את "נאום המעלית" שהוא התאמץ לשנן.
יש גם את מי שמרגיש שזו שאלה כללית מדי:
מאיפה מתחילים? במה מתמקדים? לדבר על החיים האישיים שלי, על הקריירה, גם וגם?
אם אדבר על ההישגים שלי — יחשבו שאני שחצן ותחרותי מדי...
אבל אם לא אציין אותם (או אציין אותם בסוף),
אולי לא יזכרו מה שאמרתי, או יחשבו שאני חסר ביטחון...
זה השלב שבו גמגום יכול להופיע, או בן דודו הסורר — ה-"אההה..." המוכר והידוע.
זה השלב שבו אנשים מתחילים להגיד דברים כמו "אני לא אוהב לדבר על עצמי",
או לתמצת את עצמם עם משפטים כמו או "אני עובד בתחום ה-Y".
מודה שגם אני חוטא בזה לפעמים כשאני מדבר עם זרים.
אנא, לא בכוח
אני לא אומר שכל סמולטוק (או עמוד האודות באתר שלך) צריך להרגיש כמו שיחת מכירה, ממש לא.
אבל אם תתחיל לפרט ביובש את כל קורות החיים המקצועיים שלך,
או לחלופין לשעמם את מי שמולכם באוסף פרטים לא רלוונטיים, פיספסת את ההזדמנות שלך ליצור קשר אמיתי.
כנ"ל אם תשנן את אחת מהתבניות השחוקות, המשעממות והלא-טבעיות שהגורואים באינסטגרם אוהבים ללמד, בסגנון "אני עוזר למאלפי כלבים צ'רקסים להגיע להכנסה של 6 ספרות בחודש באמצעות משפכי שיווק באונליפאנס."
כל הקטע
הוא קודם כל לדעת בעצמך ובביטחון מוחלט:
מי אתה, מה יש לך להציע, ומה מעניין בך.
רק אחר כך מגיע שלב הניסוח.
כשמבקשים ממך לספר משהו על עצמך, שואלים אותך בעצם:
מה אני יכול לזכור ממך?
האם יש לי פה התחלה של דבר-מה להתחבר אליו?
איך אני מבדל אותך בראש שלי מכל בני האדם האחרים שאני מכיר?
וכאן החשיבות הגדולה של לדעת מה אתה מספר על עצמך, ולא פחות חשוב — איך.
דמיינו למשל:
"אני רונן, בן 33, מורה לספרות בתיכון, אוהב גלישה ומשקאות קלים"...
לעומת:
"אני רונן, גורם לתיכוניסטים להחליף את הטיקטוק באנטיגונה,
ולשכנע אותם שגם ביאליק היה ויראלי בתקופתו.
גלישת גלים עושה אותי שמח, וכוסברה עושה אותי עצוב."
איך מתחילים?
קודם כל להבין שלא כולם יאהבו או יתחברו אלייך, וזה בסדר.
כל עוד אתה מאמין בעצמך ובמה שיש לך להביא לעולם — אתה במשחק.
אחר כך תצא קצת החוצה מהקונכייה שלך,
ותשאל אנשים אחרים שמכירים אותך כמה שאלות מכווינות על עצמך.
אלו יכולים להיות חברים, בני משפחה, קולגות, לקוחות, הקופאית במכולת השכונתית שלך — העיקר שלא תפחד לשמוע את האמת.
עמוד האודות באתר שלך
הוא חלון הראווה הדיגיטלי שלך, והרבה לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים ייכנסו אליו קודם כל ולפני הכל.
בגלל זה כדאי שהעמוד הזה ייראה טוב, ייצור חיבור ועניין, ויהיה כתוב מדויק. תתפשר עליו — ותבריח לקוח שבכיף היה סוגר איתך עסקה.
ועכשיו לקצת קידום עצמי חסר בושה:
אני מאמין בעמודי "אודות" מדויקים, שמספרים את הסיפור שלך בצורה שלא ידעת שאפשר לספר. עמוד אודות כזה שתרגיש בנוח לשתף עם לקוחות, עם קולגות, ושיציג אותך באור הכי מחמיא ומושך שאפשר.
נשמע מעניין?